Ahad, 10 Mei 2009

Ust Musoddak Ucap Selamat Tinggal Kepada Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah

Kupang,

Ust Musoddak Hj Ahmad mengucapkan selamat tinggal kepada Dewan Pemuda Negeri Kedah setelah meneraju Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah selama 5 tahun sejak 2005 hingga 2009. Beliau terpaksa melepaskan jawatan tersebut atas faktor usia melebihi 40 tahun.

Beliau mula berkecimpung dalam Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah sejak tahun 2006 dengan dilantik sebagai Exco Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah semasa Dato' Mahfuz Omar menjadi ketua Pemuda dan dilantik sebagai Setiausaha DPPNK pada tahun 2002, semasa Sdr Aris Awang menjadi ketua Pemuda PAS Kedah dan terus memegang jawatan tersebut dibawah kepimpinan Hj Adnan Saad pada tahun 2003 hingga 2005. Beliau mengambil alih tampuk kepimpinan Dewan Pemuda PAS Kedah menggantikan Hj Adnan Saad yang tidak mempertahankan jawatan pada 2005 dan terus mengemudi dewan Pemuda PAS Kedah sehingga 9 Mei 2009 kelmarin.

Beliau telah memberikan khidmat sepenuh masa kepada Dewan Pemuda PAS Kedah sepanjang tempoh tersebut telah memegang beberapa jawatan sepanjang karier beliau dalam PAS. Beliau juga adalah Penolong Setiausaha Dewan Pemuda PAS Pusat,Timbalan Pengarah 3 JPN Kedah, Ahli Majlis Muassasah darul Ulum, Pengarah Kem Bina Sahsiah, Pengerusi Sekolah Integrasi Faizin, dan beberapa jawatan penting lain dalam PAS Kedah.

Mempunyai seorang isteri dan 5 orang anak, adalah anak seorang pemimpin masyarakat yang disegani di Kupang, baling. Beliau juga diamanahkan sebagai calon DUN Bayu dalam pilihanraya Umum ke 12 lalu , tetapi kalah dengan undi yang kecil kepada calon BN.

Dalam Mesyuarat AGUNG PAS Kawasan jerai beliau menang pemilihan AJK PAS Kawasan dan dilantik sebagai Ketua Penerangan PAS kawasan Jerai yang baru, yang dipimpin oleh YAB Dato' Seri Ust Azizan Abd. Razak.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons