Ahad, 2 November 2008

PKWR Jerai rai Jamaah Haji

Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

GURUN: Lambaian Baitullah kian menggamit kehadiran bakal tetamu Allah ke Tanah Suci Makkah untuk menyempurnakan rukun Islam kelima.


Kedatangan Zulkaedah bermakna masa yang ditunggu selama ini telah tiba bagi para tetamu istimewa pilihan Al-Khaliq untuk menyembahkan ubudiyyah di bumi peribadatan penuh barakah itu.

Meraikan para jamaah haji musim ini, Pusat Khidmat Wakil Rakyat (PKWR) Parlimen Jerai pada 25 Oktober lalu telah mengadakan majlis khas bertempat di Masjid Perwaja di sini.

Seramai 170 bakal jamaah dari dalam parlimen ini hadir dalam majlis tersebut yang dimulakan dengan bacaan yasin dan doa selamat serta taujihat yang disampaikan oleh Pegawai Khas Menteri Besar Kedah, Ustaz Hassan Abdul Razak.

Sementara itu, Ahli Parlimen Jerai, YB Ustaz Mohd Firdaus Jaafar dalam ucapannya pada majlis itu mendoakan keselamatan dan kesejahteraan para jamaah sepanjang menjalani ibadah sehingga akhirnya memperolehi haji mabrur.

Menurutnya, peluang mengerjakan haji merupakan keistimewaan diberikan Allah kepada para hambaNya yang terpilih.

Para bakal jamaah turut diraikan dengan jamuan makan tengahari dan penyerahan cenderahati yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Firdaus dan isteri.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons