Isnin, 30 Jun 2008

Usah percayakan 'khabar angin', fitnah saya - Ustaz Nasharudin

Awang Harun
Sun | Jun 29, 08 | 5:10:44 pm MYT

KUALA NERUS, 29 Jun (Hrkh)- Rakyat umumnya diingat agar tidak terlalu cepat memberi 'respons' dan mempercayai sebarang bentuk berita 'khabar angin' yang belum tentu ketepatannya bagi mengelakkan salah faham.

Ini kerana, sejak kebelakangan ini terdapat pelbagai usaha serta perancangan jahat pihak tertentu bagi memecah-belahkan Pakatan Rakyat yang baru dibentuk selepas Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-12, lalu.

Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharudin Mat Isa mengingat ahli serta penyokong PAS agar tidak terlalu cepat respon dan mempercayai berita berbentuk khabar angin.

Katanya, terdapat usaha-usaha pihak tertentu dibuat melalui media yang mahu memecah-belahkan Pakatan Rakyat.

"Sekarang ini nampaknya, ada unsur-unsur memecah-belahkan kekuatan saf dalam Pakatan Rakyat yang cuba dimainkan oleh pihak media dengan mainan-mainan yang cukup bahaya.

"Kita sebagai orang PAS, ahli PAS usah 'respon' terlampau cepat. Sebabnya, kita (PAS) ada kepimpinan, kita ada majlis syura, kita ada pimpinan PAS Pusat, kita ada pimpinan di peringkat negeri dan kawasan.

"Jangan cepat kita 'respons' kepada berita yang rujuk 'kitabnya' Utusan Malaysia, jangan cepat kita 'respon' kepada berita yang 'kitabnya adalah TV3," jelasnya.

Beliau berkata demikian ketika merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Kali Ke-31, PAS Kawasan Kuala Nerus, di Masjid At-Taqwa Batu Enam, dekat sini, semalam.

Ustaz Nasharudin mendedahkan, tersiar berita 'khabar angin' yang memfitnah dirinya ketika beliau berada di London bagi menggugat keyakinan ahli serta penyokong PAS.

"Keluar berita baru-baru ini, Saya difitnah kononnya ada berjumpa dengan Timbalan Presiden Umno, Dato Seri Najib Tun Abdul Razak di London dan 'peluk' dengan dia (Najib) di sana.

"Ini fitnah untuk menimbulkan keresahan di kalangan ahli, penyokong dan pendokong PAS supaya kekuatan yang ada pada kita (PAS) sekarang ini dapat dilemahkan, jelasnya dihadapan lebih 500 orang perwakilan dan pemerhati.

Katanya, PAS dan Pakatan Rakyat kini semakin kuat dan sedang meningkat naik setelah berjaya membentuk kerajaan di beberapa buah negeri selepas pilihan raya lalu.

Menurutnya, sokongan rakyat terhadap Umno dan kerajaan Barisan Nasional (BN) kini semakin menurun dan tidak popular lagi.

Namun begitu, katanya kekuatan yang sedang dibina sekarang adalah satu suntikan baru yang sedang berlaku dalam parti PAS hari ini./wann _

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons