Ahad, 24 Januari 2010

Serangan Terancang di Semua Negeri PR melalui Perkakas Negara

Posted by MUHAMMAD SANUSI MD NOR

Apakah entity yang membentuk sebuah Negara? Negara yang berdaulat dibentuk oleh 4 entiti: Sempadan geografi tanah air, kerajaan yang sah dengan segala agensinya, undang-undang yang berkuatkuasa dan rakyat yang merdeka. Kalau tempang, hilang, cacat, ragu atau kabur salah satu entiti ini, maka kedaulatan negara juga hilang maknanya.
Sejak Mac 08, BN sedaya upaya cuba bangun semula dengan berpaut kepada agensi-agensi kerajaan, entity dan perkakas Negara dan agensi yang sengaja ditubuhkan untuk menjaga survival parti menggunakan harta Negara. Kalau dengan upaya kudrat batang tubuh BN sendiri, mereka sudah dalam kategori reput dan basi. Lihat saja komponen besar BN seperti MIC dan MCA yang nazak, Gerakan pun lumpuh, ditubuh pula parti seperti Makhal Sakthi yang memecat Presidennya minggu lepas. Pendek kata, yang bersangkut paut dengan BN, di alaf baru ini sudah sampai tarikh luput, walaupun baru seusia bayi.

Komponen BN yang paling banyak bergantungpaut kepada agensi kerajaan dan perkakas Negara ialah UMNO. Maka parti itu nampak seperti sedang bernafas semula, cuba membangkitkan juga MIC dan MCA yang terbaring di sana sini. UMNO berpaut kepada Felda, MARA, Felcra, dan 40 lagi agensi yang kononnya ditubuhkan untuk membantu orang melayu.

Agensi yang sedang diperkudakan sepenuhnya sekarang ialah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA). Minggu lalu, Timbalan Perdana Menteri menegaskan keperluan pegawai-pegawai JASA di semua DUN dan Parlimen mengerah keringat untuk memenangkan BN dalam pilihanraya akan datang. Di Kedah sahaja, tidak kurang daripada 52 pegawai JASA sedang ke hulu ke hilir menjaja nama baik BN, merancang strategi, menanam jarum propaganda dan membuat penyelidikan kecenderungan pengundi semasa.

Mengikut sumber-sumber yang boleh dipercayai, mulai tahun ini setiap pegawai JASA akan diperuntukkan RM10,000 sebulan untuk melakukan aktiviti menggoncang negeri-negeri PR dan memenangkan BN dalam PRU 13. Berapa banyak peruntukan dari perbendaharaan Negara dipakai untuk memenangkan BN melalui JASA sahaja? Campurkan jumlah DUN dan Parlimen di seluruh Negara di darab dengan RM10,000. Itulah jumlah ringgit milik seluruh rakyat digunakan untuk BN setiap bulan. Oppps! Gaji dan elaun pegawai belum masuk lagi...

Tidak cukup dengan badan dan agensi-agensi kerajaan ini, BN juga sedang menggunakan ‘Negara’ itu sendiri untuk bangun semula. Hinga kini, tidak ada apa lagi yang berkecuali dalam usaha ‘memulihkan’ BN/UMNO yang rebah dengan segala barah yang melandanya. Kalau mereka gagal bangun sekalipun pun, pastikan PR juga tidak boleh berdiri....
Bersambung…..

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons