Ahad, 27 April 2008

SEHARI DIBUKIT WANG SUKARELAWAN PEMUDA PAS KBG PASU

BUKIT WANG, JITRA- 27 April 2008

Dewan Pemuda PAS Kubang Pasu berjaya menganjurkan program Sehari di Bukit Wang bersama Sukarelawan Pemuda PAS Kubang Pasu pada 26 April 2008(Sabtu) di Lata Rekreasi Bukit Wang , JItra. Program yang bermula pada pukul 8.00 pagi hingga 6.00 petang berjaya menarik penyertaan seramai 50 orang pemuda . Antara objektif program ialah untuk mengeratkan silaturahim dikalangan pemuda yang juga merupakan petugas utama sepanjang PRU 12 yang lepas disamping untuk membentuk pemuda yang sentiasa aktif serta memgemukakan idea baru dalam bekerja.

Antara program yang diadakan ialah
1. Ice breaking dan taaruf
2. Kenali alam sekitar dengan mencari jenis pokok yang disenaraikan .
3. Jungle tracking
4. dan ikrar sukarelawan

Program tersebut telah dirasmikan oleh Ust. Musoddak Hj Ahmad, Ketua Pemuda PAS Kedah pada sebelah pagi . Ust Musoddak yang kelihatan begitu bersemangat menghadiri program tersebut dengan membawa keluarga beliau. Turut hadir , Ust. Mohd Rosli Azmi , Setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah pada sebelah petang.

Walaupun cuaca pada hari tersebut tidak begitu baik, namun program tersebut dapat dijalankan seperti yang dirancang.

Seminggu sebelum itu Dewan Pemuda PAS Kubang Pasu telah berjaya menganjurkan program Himpunan Sukarelawan di Markaz PAS Kaw. Kbg. Pasu yang dihadiri oleh 150 orang pemuda. Pogram tersebut telah dirasmikan oleh YB Ust Ahmad Izzat Shauki ADUN Bukit Lada yang juga Exco Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons