Rabu, 9 Januari 2008

Pelancaran ARC di Kedah

Posted on Tuesday, January 08 @ 19:31:07 MYT

Menjelang akhir tahun 2007, satu lagi peristiwa penting berlaku di Kedah, iaitu pelancaran Kelab ARC pada 30 Disember 2007 lepas. ARC adalah salah satu kelab untuk golongan remaja yang meminati motosikal dan ingin menabur bakti dengan berbagai program kebajikan . Kelab yang diterajui oleh Presidennya Sdr Mohd Yasier Said, bekas Juara Cub Prix Asia yang bernaung dibawah DACS, selamat dilancarkan di Pendang oleh Ahli Parlimen Pendang, YB Dr Mohd Hayati Othman.



Lajnah Sukan dan Kebudayaan Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah yang dipengerusikan oleh Ust Yusuf Awang sebagai penganjur kepada pelancaran Kelab Motor tersebut telah berjaya menarik penyertaan golongan muda.

Turut hadir dalam majlis tersebut Ust. Musoddak bin Hj Ahmad, Ketua Pemuda PAS Negeri Kedah. Turut hadir juga wakil Ketua Trafik IPD Pendang, Tuan Hj Fadhil Hj Zahari.

Wakil dari IPD Pendang juga didalam ucapan beliau menasihatkan remaja yang hadir akan pentingnya mengikut peraturan jalanraya agar kita selamat semasa menunggang motosikal. Lesen, menunggang dengan memakai dan mengikat topi kleder serta sentiasa becermat semasa menunggang akan menjamin keselamatan diri dan orang lain. Itu antara nasihat beliau semasa memberi nasihat kepada peserta yang hadhir.


Sementara didalam ucapan perasmian pula, YB Dr Mohd Hayati menasihatkan para remaja agar menjadikan kelab ini sebagai satu cara untuk menghindarkan diri dari gejala sosial yang amat membimbangkan sekarang ini iaitu Mat Rempit.Juga dengan menyertai kelab ini, banyak aktiviti kebajikan dapat disertai oleh ahli-ahli saperti bantuan kepada mangsa banjir di Pahang dan Johor baru-baru ini. Kelab ini juga akan terus bersama DACS dibawah kendalian Sdr Firdaus Jaafar dalam mengendalikan berbagai program keremajaan saperti konsert nasyid, futsal, acara sukan dan kesenian serta lain-lain di peringkat negeri dan kebangsaan.


Majlis juga turut disertai oleh konvoi peserta ARC dari Sungai Petani dan Sungai Lalang serta Kelab motosikal berkuasa tinggi dari Sungai Petani.


Kedah merupakan Negeri yang ke 8 kelab ARC ini dilancarkan. Negeri pertama adalah Trengganu.

2 komentar:

cakapaje berkata...

Salam Tuan Rumah,

Jemput saksikan video terbitan Nisa' di http://newsyoumavemissed.blogspot.com/2008/02/andai-ku-tahu-pangkah-bn-jadi-begini.html

Kalau suka, tolong pamerkan di sini dan hebahkan lagi. Terima kasih.

Zulkifli Noordin berkata...

Salam tuan rumah

JOM TAWAN KULIM
zul4kulim.blogspot.com

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons