Rabu, 5 Ogos 2009

PEMBINAAN BANGUNAN 3 TINGKAT BLOK ASRAMA, KELAS DAN KANTIN SAIF- PERLUKAN RM 600,00

GAMBAT BAWAH

BANGUNAN 3 TINGKAT YANG SEDANG DALAM PEMBINAAN




Bangunan Sekolah Integrasi Faizin yang terbakar telah dibersihkan pada 1 Ogos 2009 lepas. Hasil kerjasama majlis Daerah Yan dan juga gotong royong masyarakat setempat dan mahasiswa IPT.

Pihak selolah merakamkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat. Sekarang pihak sekolah sedang memfokuskan untuk menyiapkan sebuah bangunan 3 tingkat yang akan menempatkan block Asrama, Kelas dan Kantin dengan anggaran RM 600,000 (Enam Ratus Ribu). Sumbangan sentiasa terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia yang ingin melakukan amal jarian kebajikan bagi membantu menyiapkan bangunan tersebut yang wajib disiapkan untuk digunakan pada tahun hadapan.

Semoga dengan ketibaan Ramadhan yang semakin hampir dan pintu pahala dan ganjaran yang tak terhitung yang dijanjikan oleh Allah terbuka luas, marilah sama-sama kita merebut untuk membuat kebajikan dengan menyumbang kepada sekolah ini.

GAMBAR BAWAH

TAPAK BANGUNAN YANG TERBAKAR SELEPAS DIBERSIHKAN





2 komentar:

Perak Melayujati berkata...

Salam 2 all.
KENYATAAN AKHBAR
ZULKIFLI BIN NOORDIN
Khamis 15 Sya'ban 1430 / 06 Ogos 2009
Saya merujuk kepada kenyataan Ketua Pemuda Kebangsaan Parti DAPSY YB Loke Siew Fook, merangkap Ahli Parlimen Rasah yang disiarkan dilaman blog http://sjsandteam.wordpress.com yang mengutuk keras Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah, Pengerusi Malaysian Chinese Muslim Associattion (MACMA) mengenai isu anak luar nikah mendiang Teoh Beng Hock.
Disaat umat Islam menyambut hari mulia Nisfu Sya'ban, Ketua Pemuda DAP ini memilih untuk berkonfrontasi dan menyerang seorang tokoh pendakwah Islam. Dr. Mohd. Ridhuan Tee dalam tulisannya mempertikaikan langkah menghalalkan "anak luar nikah" yang didakwa kepunyaan mendiang Teoh Beng Hock dengan tunangnya.
Saya tidak pasti apakah menjadi dasar DAP menghalalkan perhubungan luar nikah dan "menghalalkan" anak luar nikah. Kita memang bersimpati dengan nasib yang menimpa mendiang Teoh, malahan ahli PAS dan juga PKR yang beragama Islam antara kumpulan yang banyak terlibat dalam demo atau bantahan terhadap kematian mendiang Teoh. Saya sendiri antara Ahli Parlimen beragama Islam yang paling awal yang mendesak supaya siasatan segera dibuat atas kematian mendiang Teoh. Malahan Naib Presiden PAS YB Dato' Seri Nizar sehingga sanggup bersama menyalakan lilin dalam "candlelite vigil" memperingati mendiang Teoh.
Tetapi isu menghalalkan anak luar nikah adalah satu isu lain. Ramai dikalangan masyarakat Cina yang ditemui menyatakan tidak bersetuju dengan cadangan itu, kerana seolah-olah memberi gambaran masyarakat Cina yang ramainya penganut agama Buddha dan Kristian meredhai perbuatan mengadakan seks dan mengandung sebelum berkahwin.......
seterus nya baca di...melayujati

Wak Labu Farm berkata...

Anak2 muda hari ini terlalu giarah berpolitik. Malang nya mereka sangat kurang atau terlalu cetek tentang 'kuasa politik'.

Kuasa politik Tanah Melayu harus di terajui oleh Melayu/Islam. Ertinya ketua pentadbiran Melayu/Islam dan EXCO nya mestilah lebih 51% Melayu/Islam. Jika perkara ini TIDAK berlaku ini bermakna 'kuasa politik Melayu/Islam' tidak ujud.

Perkara ini sudah berlaku di negeri Perak. Walaupun PAS cuma ada 6 kerusi DUN, wakil PAS menjadi Menteri Besar Perak. Tetapi jika di lihat pada barisan EXCO nya, PAS cuma ada seorang ahli sahaja. Sedangkan DAP/PKR ada 9 ahli EXCO nya.

Jika di pecahkan kepada kaum, Melayu/Islam cuma ada 3 ahli EXCO berbanding DAP/PKR 7(bukan melayu/Islam). Inilah yang di namakan Melayu/Islam sudah kehilangan 'kuasa politik' nya.

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons