Isnin, 8 Disember 2008

Basikal Kempen Jerit dibakar,dirosakkan




Harakahdaily

KUALA LUMPUR, 8 Dis (Hrkh) -Peserta kempen mengayuh untuk perubahan anjuran Jerit berdepan dengan masalah lagi - kali ini basikal mereka dibakar di Penanti, Pulau Pinang awal pagi semalam.

Malaysiakini melaporkan, sekurang-kurangnya lapan basikal rosak, tiga daripadanya rosak teruk, apabila dibakar pada kira-kira jam 3 pagi semalam di bangunan Yayasan Aman.

Kumpulan berbasikal Jerit itu berhenti bermalam di bangunan tersebut selepas mengayuh sejauh hampir 100km dari kedah dan di Pulau Pinang.

Nasib baik penyelaras Jerit, Liew Shin Siong, 40, yang tidur di tingkat bawah bangunan tersebut, sempat memadamnya sebelum api merosakkan ke semua basikal.

Beliau dikejutkan oleh bunyi letupan, yang dipercayai dari tayar yang terbakar.

Ketika sedang memadam api, mereka terdengar bunyi suara lelaki menjerit - 'hidup atau mati, tak peduli' - dari sebuah kereta yang diletak berhampiran bangunan tersebut.

Mereka tidak dapat mengenal pasti lelaki tersebut, dan beberapa orang lagi, kerana keadaan gelap. Kumpulan itu beredar sejurus kemudian.

Penyelaras Jerit, R Mohana Rani tidak menolak kemungkinan perbuatan tersebut bermotif politik untuk mensabotaj kempen mengayuh untuk perubahan itu, yang berlepas dari Alor Star pada 2 Disember. - mks._

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons