Isnin, 19 April 2010

MAJLIS PELANCARAN KEJOHANAN BOLASEPAK PIALA MB KEDAH

Majlis Pelancaran Kejohanan Bolasepak Piala YAB Menteri Besar Kedah telah berjaya diadakan semalam di Dewan Seri Mentaloon dengan penuh gemilang. Pelancaran di sempurnakan oleh YAB Menteri Besar Kedah, Dato' Seri Ust Hj Azizan Abd Razak. Kejohanan bolaspeqak ini dianjurkan oleh urusetia Belia, Sukan, Kesenian, Kebudayaab dan warisan Kerajaan Negeri Kedah yang diterajui oleh Ust Musoddak Hj Ahmad sebagai Pengarah dan Ust Mohd Rosli Azmi sebagai Timbalan Pengarah.



Seramai 1000 orang jemputan hadir ke majlis tersebut. Antara yang hadir ialah YB Dr Hamdan Mohamed Khalib,selaku Exco Belia dan Sukan Kerajaan Negeri Kedah , YB Firdaus Jaafar, YB Dato' Phahrol Razi Hj Zawawi, YB Dato' Taulan Rasul,YB Dr Ismail Salleh, YB Ust Abd Ghani Ahmad, YB Tan Chow Kang, YB JOhari Abdullah,YB Nasir Mustaffa, YB Hj Zuki Yusuf, YB Nasir Zakaria, YB Hj Yahya Abdullah,YB Ust Izzat Shauki, ADUN dan Ahli Parlimen , KFA, Perbadanan Stadium Kedah Darul Aman, serta pemain pasukan bolasepak  dari 36 DUN di negeri Kedah, yang mana setiap DUN hadir bersama 20 orang pemain dan 5 orang pegawai pasukan.

Majlis Turut dimeriahkan lagi dengan kehadiran tetamu dari Kelantan yang terdiri daripada YB Hj Abdul Fattah Mahmood, Exco Belia, Sukan, Pembangunan Insan dan NGO Negeri Kelantan bersama YB Baihaki Atiqullah, YB Abd Latiff Abd Rahman, Pengarah dan  Pegawai Urusetia Belia dan Sukan Negeri Kelantan serta peserta dari Akademi Kejurulatihan Kerajaan Negeri Kelantan.

Semua pemain yang mewakili pasukan DUN diraikan dengan majlis makan malam dan majlis cabutan undi serta penyerahan bola dan jersi kepada pasukan DUN.Pada malam itu buat pertama kalinya secara rasmi di pamerkan Piala YAB Menteri Besar Kedah.

Perlawanan pertama akan diadakan di Zon 1 pada 24 April 2010, Sabtu di Stadium Mini Jitra yang melibatkan pasukan dari DUN Kuah, Ayer Hangat, Air HItam, Kota Siputih, Bukit Kayu Hitam dan Jitra.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons