Rabu, 17 Disember 2008

Sukarelawan menangani gejala sosial diperlukan

Oleh: WADIASSOFI JAAFAR

ALOR STAR, 16 Disember: Urusetia Menangani Gejala Sosial Kerajaan Negeri Kedah menjemput muslimin dan muslimat di negeri ini untuk menjadi sukarelawan aktivis dakwah lapangan.


Koordinator Urusetia Menangani Gejala Sosial Kerajaan Negeri Kedah, Ustaz Kamaruddin Kassim berkata, mereka (muslimin dan muslimat) akan diberi latihan kemahiran secara teori dan praktikal serta berkomunikasi dan berinteraksi dengan belia dan remaja bermasalah.


"Tujuan utama urusetia ini diwujudkan adalah untuk melahirkan golongan aktivis di kawasan tempatan sosiobudaya yang mempunyai komitmen dan kemahiran dalam menggerakkan usaha secara bersama bagi menangani serta memulihkan masalah gejala sosial di kawasan mereka," jelasnya.


Menurutnya, Urusetia Menangani Gejala Sosial Kerajaan Negeri Kedah menjadi unit rasmi di bawah Kerajaan Negeri yang akan bergerak secara aktif dalam memerangi masalah gejala sosial di kalangan remaja dan belia.


Ujarnya, kewujudan urusetia ini secara tidak langsung mampu bergerak secara aktif dalam melaksanakan program-program membanteras dan memulih gejala sosial yang berlaku di kalangan belia dan remaja pada hari ini.


Tambahnya, sesiapa yang berminat dan dapat memberikan komitmen padu sebagai sukarelawan, sila email butir-butir peribadi iaitu nama, alamat sekarang dan nombor telefon kepada Koordinator Urusetia Menangani Gejala Sosial Kerajaan Negeri Kedah melalui

email: urusetialandas@yahoo.com dan kamam 54us@yahoo.com atau

menghubungi Ustaz Kamaruddin Kassim di talian 019-4782708 atau 017-4630686.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons