Ahad, 14 Jun 2009

Fokus kepada agenda Islam Memimpin Perubahan, Hentikan polemik isu Kerajaan Perpaduan


Ust Ahmad Yahya

Oleh IZWAN ABDUL HALIM
izwan@harakah.net.my

KOTA SARANG SEMUT: Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah (DPPNK) mengingatkan seluruh ahli dan pimpinan PAS agar memberi fokus untuk mengangkat agenda “Islam Memimpin Perubahan” dan menghentikan segera dari terus mempolemikkan isu Kerajaan Perpaduan.

Ketuanya, Ustaz Ahmad Yahya berkata, Ucapan Dasar Presiden pada Muktamar baru-baru ini secara jelas telah melontarkan mesej mengenai kesediaan PAS untuk memikul amanah kepimpinan negara dalam masyarakat majmuk Malaysia.

“Perbincangan yang mesti disegarkan ialah kesediaan sebagai ‘government in waiting’ di mana pimpinan dari Pakatan Rakyat akan menjadi Perdana Menteri Malaysia Ketujuh. Bukannya mempolemikkan isu Kerajaan Perpaduan hingga boleh menimbulkan keraguan dan melebarkan jurang salah faham antara kita,” tegasnya kepada Harakah, 9 Jun lalu.

Katanya, semua pihak tidak harus terperangkap dengan tafsiran tidak tepat pihak media yang merujuk keterbukaan PAS sepertimana dalam Ucapan Dasar Presiden sebagai Kerajaan Perpaduan.

“Sepanjang mengikuti sesi muktamar tersebut, kita dapati antara intipati yang ditegaskan oleh Presiden ialah untuk terus mengukuhkan Pakatan Rakyat dan dalam masa sama PAS menyatakan keterbukaan untuk berbincang dengan mana-mana pihak demi kebaikan negara.

“Tetapi keterbukaan yang dinyatakan itu telah dirujuk kepada isu Kerajaan Perpaduan oleh pihak media. Oleh itu, semua pihak tidak harus terikut dengan rentak tari ini sebaliknya kembali memberi fokus kepada agenda yang telah digariskan,” ujarnya yang mahu isu itu dihentikan segera.

Tambahnya lagi, isu tersebut sebenarnya tidak perlu ditimbulkan lagi setelah Presiden sendiri menegaskan pada pertengahan April lalu bahawa cadangan mengenai Kerajaan Perpaduan telah ditarik balik.

“Oleh itu, DPPNK mengharapkan agar tidak wujud lagi keraguan terhadap perkara tersebut. Kita juga minta seluruh saf di dalam PAS memberi tumpuan kepada mengukuhkan jamaah serta komitmen terhadap tugas dan kewajipan yang diamanahkan,” ujarnya mengakhiri kenyataan.

1 komentar:

Wak On The Roof - WOTR berkata...

Salam

Tahniah buat KP Kedah & AJK DPPNK.

Slow tapi berisi. Dok tunggu kuliah KP kat SP 29hb nie, kalau umoq panjang.

WOTR : EEEEEEHhemmm ,
Bakal Ketua Pemuda PAS Pusat.

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons