Selasa, 16 Jun 2009

KETUA DPPNK LAWAT BEKAS SEKOLAH AGAMA DILANGKAWI

Ketua Pemuda PAS Negeri , ust Ahmad Yahya bersama Setiausaha DPPNK, Ust Rosli Azmi, Bekas Ketua DPPNK Ust Musoddak, dan Ust Mohamad Ismaik, EXCO DPPNK yang juga Pengerusi Lajnah Pendidikan DPPNK telah melakukan lawatan ke Tapak Sekolah Menengah Agama Baqiyatul Solehat di Kg Ranggut, Langkawi. Lawatan tersebut bagi meninjau keadaan sekolah itu yang terpaksa ditutup sejak tahun 2004 kerana kesan dari sekatan ke atas sekolah agama rakyat oleh kerajaan semasa pemerintahan Tun Mahathir dulu.

Sekolah tersebut yang dahulunya begitu maju telah ditinggalkan tanpa sebarang pengajian sejak 2004 menyebabkan bangunan sekolah dan juga asrama menjadi usang dan rosak. Pihak DPPNK juga sempat mengadakan pertemuan bersama Pimpinan PAS cawangan Kg Ranggut dan juga beberapa orang penduduk bagi mendapat maklumat lanjut dan gambaran tentang kedudukan sekolah tersebut.

Dewan Pemuda PAS Negeri juga dalam perancangan untuk menghidupkan semula sekolah tersebut dan menjadikan sekolah menengah agama yang kedua diLangkawi selepas Maktab Mahmud.Para penduduk disitu juga amat mengharapkan supaya sekolah tersebut dapat dipulihkan dan pengajian akan kembali berjalan.










0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons