Sabtu, 11 Oktober 2008

RUMAH TERBUKA AIDILFITRI PAS KEDAH MERIAH

Sungai Petani- 11 Oktober(Sabtu)

Majlis rumah terbuka Aidilfitri PAS Kedah berlangsung dengan meriah hari ini. Majlis yang diadakan di Padang Awam Taman Semarak, Sg. Pasir, Sg. Petani telah dipenuhi dengan pengunjung yang datang dari seluruh negeri Kedah sejak jam 2.00 petang hingga jam 5.00 petang.

Pada tahun ini PAS Kawasan Sungai Petani telah dipilih sebagai tuan rumah majlis Aidilfitri . Berbagai juadah yang dibawa khas dari seluruh kawasan di Negeri Kedah telah dihidangkan untuk semua orang yang hadir. Setiap PAS kawasan telah ditetapkan menu untuk jamuan hari ini antaranya Bihun Sup, Lemang, Ketupat. laksa, keropok lekor, buah-buahan , kekacang, satay dan bermacam-macam lagi. Antara menu istimewa ialah teh tarik menteri besar dan aiskrim yang disediakan oleh Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah yang menjadi tumpuan kanak-kanak dan njuga golongan dewasa yang tidak lepas peluang menikmati keenakkannya.

Majlis pada hari ini turut dimeriahkan dengan kehadiran oleh semua Pimpinan PAS Kedah dan juga ahli yang Berhormat Parlimen dan DUN dari PAS dan PKR. Namun begitu YAB Menteri Besar Kedah , Dato' Seri Ust Azizan Abd Razak tidak dapat hadir ke Majlis itu kerana dimasukkan ke wad kerana sakit. Beliau bagaimanapun mennyampaikan salam kepada semua muslimin dan muslimat serta pengunjung yang hadir.

Majlis pada hari ini juga berjaya menarik kehadiran masyarakat bukan Islam yang terdiri daripada kaum Cina, India dan Siam yang turut bersama beraya dengan rakan beragama Islam. Ini membuktikan bahawa pemerintahan Pakatan Rakyat yang diterajui oleh PAS berjaya menyatupadukan seluruh rakyat Kedah tanpa mengira bangsa dan agama. Keutuhan dan perpaduan yang dicapai ini patut dikekalkan demi keharmoian dan ketenteraman negeri Kedah yang menuju kearahan kesejahteraan untuk semua.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons