Jumaat, 21 November 2008

Terima kasih khusus untuk TV3....

Kenytaan Akhbar

Dialog Penerangan Dan Dasar Kerajaan Negeri Kedah

Jutaan terima kasih khusus untuk TV3 diatas usaha gigih menyiarkan secara terperinci dan eksklusif laporan dalam Buletin Utama program yang dianjurkan oleh Badan Perhubungan PAS Negeri Kedah bertempat di Dewan Dato’ Fadhil Noor Komplek PAS Kedah baru-baru ini.

Juga dirakamkan ucapan terima kasih kepada individu yang berusaha menyalurkan maklumat kepada pihak TV3.

Secara tidak langsung penyiaran ini memberikan ‘political mileage’ dan publisiti secara percuma kepada kerajaan pimpinan Pakatan Rakyat di Kedah yang selama ini cuba dihindarkan.

Walaupun cara pemberitaan yang digarap lebih bercorak untuk memutar-belit dan menyelirukan rakyat namun hakikatnya telah mempromosi akan ketelusan dan keterbukaan PAS dalam mentadbir kerajaan negeri yang telah diamanahkan.

Ahli – ahli parti khususnya dan rakyat amnya diberi ruang serta kebebasan secukupnya untuk mendapat penerangan tentang dasar pentadbiran kerajaan negeri. Mereka juga dibenarkan mengemukakan pandangan, persoalan dan teguran secara terus sekiranya terdapat sebarang keraguan maupun ketidakpuasan hati bagi mendapatkan penjelasan dari Menteri Besar sendiri.

Untuk rekod, program seperti ini telah dianjurkan sebanyak tiga ( 3 ) kali dalam tempoh lapan ( 8 ) bulan Pakatan Rakyat mengambil-alih pentadbiran kerajaan negeri dari rejim Umno/Bn.

Ironinya rejim Umno/Bn yang telah mentadbir kerajaan negeri selama lebih lima puloh ( 50 ) tahun tidak pernah sekalipun menganjurkan program seumpama ini.Tidak hairan kenapa terdapat banyak kepincangan yang berlaku sehingga membuatkan rakyat merasa muak dan menghukum rejim Umno/BN dalam PRU12 yang lalu.

Penganjuran program seumpama ini jelas menunjukkan keikhlasan kepimpinan dan ahli-ahli parti untuk bermuhasabah dalam memikul tanggungjawab yang diamanahkan oleh rakyat. Secara langsung mempraktis dan menyuburkan fungsi ‘check and balance’ yang menjadi teras kepada corak kepimpinan yang cekap, telus dan bertanggungjawab.

Adalah amat dialu-alukan kepada TV3 untuk terus membuat liputan yang eksklusif atau siaran secara langsung program ini dimasa-masa depan agar rakyat mendapat maklumat disamping membantu mempromosi kerajaan Pakatan Rakyat di negeri Kedah khususnya dan PAS amnya.

Ustaz Musoddak bin Hj. Ahmad
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah"

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons