Khamis, 13 November 2008

IHTIFAL SRIDU KE 20 MERIAH

Alor Star, 13 Oktober

Majlis Ihtifal Sekolah Rendah Islam Darul Ulum (SRIDU) kali ke 20 berlangsung dengan meriah. antara program yang diatur ialah Ceramah Perdana pada 12 Nov bertempat di Dataran SRIDU . Ceramah telah disampaikan oleh Ybhg Dato' Dr. Harun Din, Timbalan Mursyidul Am PAS Pusat, Ust. Musoddak Hj Ahmad, Ketua Pemuda Pas Kedah dan Ust. Mohamad Fauze Husin, Pengerusi SRIDU.

Dato' Dr Harun Din dalam ceramah beliau menekankan tentang pentingnya pendidikan Islam kepada anak-anak . Pendidikan Islam yang sempurna akan membentuk satu generasi yang baik yang bakal memimpin masyarakat.

Sementara Majlis penyampaian anugerah cemerlang telah diadakan pada pagi tadi, 13 Nov di Dewan SRIDU. Majlis telah diserikan dengan kehadiran To' Puan Hajjah Faekah Sheikh Hamzah , pengerusi Persatuan Isteri Wakil Rakyat (PIKAT) yang juga Isteri Menteri Besar Kedah yang turut merasmikan majlis tersebut. dalam Ucapan beliau telah menyentuh tentang peranan yang telah dimainkan oleh SRIDU dalam mendidik pelajar-pelajar kearah pendidikan Islam yang sempurna.Beliau turut mengucapkan tahniah di atas kejayaan SRIDU mengharungi mehnah dan tribulasi selama 20 tahun sejak penubuhan dan berjaya hingga ke hari ini. Beliau juga merupakan antara waris yang
pernah menhantar anak beliau di SRIDU.

Antara tetamu jemputan yang turut hadir ialah Ust Mohd Rosli Azmi, Setiausaha DPPNK yang turut menyampaikan ucapan sebagai wakil DPPNK, Ust Ahmad Lazim, Pengerusi Jamaah Guru dan Waris SRIDU, Hajjah Zakiah Baharum ,Timbalan Ketua Dewan Muslimat Negeri, wakil PKNK , penghulu mukim sekitar Kuala Kedah.

Majlis turut dimeriahkan dengan persembahan pelajar terdiri dari kumpulan nasyid Al kauthar dan sajak.

hadiah-hadiah kepada pelajar cemerlang juga turut disampaikan oleh To' Puan Hajjah Faekah. Para jemputan , waris dan orang ramai yang hadir telah dihidangkan dengan jamuan tengahari oleh pihak sekolah.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons