Isnin, 31 Ogos 2009

MENTERI BESAR KEDAH SAMPAIKAN SUMBANGAN KEPADA GURU QURAN KAMPUNG DAN IBU TUNGGAL





kelmarin 30 Ogos 2009 telah berlangsung majlis penyerahan sumbangan kepada guru-guru Quran kampung di masjid Ar Rahmat, Melele dalam DUN Kota Suputeh. Sumbangan diberikan kepada guru-guru quran yang mengajar dikampung-kampung secara sukarela . Hasil dari ajaran merekalah yang memboleh ramai anak-anak boleh membaca Quran. YAN Menteri Besar merakamkan penghargaan yang tinggi kepada mereka yang telah menyumbang bakti mengajar anak-anak dirumah masing-masing. beliau juga mengharpakan mereka terus meneruskan usaha murni ini terus mengajar generasi hari ini celik Al Quran .

Seramai 200 orang telah menerima sumbangan berupa makanan, kain dan juga wang tunai. Beliau mengingatkan bahawa sumbangan ini sebagai tanda ingat daripada Kerajaan Negeri Kedah " sikit tanda ingat dan banyak tanda berada"

Selepas itu semua hadirin diraikan dengan majlis berbuka puasa bersama YAB Menteri Besar Kedah.

Turut hadir Yb Ir Dato' Amiruddin Hamzah, Exco kerajaan Negeri, Dato' Fuat Mohd Ali, Pegawai Kewangan kerajaan negeri Kedah, Datin Che Barni Mohd Nor, Pegawai daerah Kubang Pasu, YB Ust Abd Ghani Ahmad, Timbalan Speaker, Pegawai-Pegawai Khas Menteri Besar Kedah, Pegawai -pegawai Kerajaan daerah Kubang Pasu, MKK , Penghulu- Penghulu dan muslimin muslimat penduduk setempat.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons