Ahad, 30 November 2008

Apabila babi ' masuk ' politik

Artikel
Oleh : kelulut@telokbakong.com

Tidak sudah - sudah isu babi .Dahulu media massa bersopan santun sebutan Arab jadi pilihan. Apabila PR memerintah perkataan yang paling dibenci oleh orang melayu itu jaja siang dan malam .Jika sebelum ini orang melayu jarang dapat melihat babi tapi kini TV3 suka ulang tayang .
Untuk membuktikan kepada orang melayu bahawa babi semakin berkembang biak dimalaysia semenjak PR memerintah beberapa buah negeri.


Al kisah ratusan ribu si babi diselangor mahu dipindahkan ke ladang lebih moden .Melayu Umno melompat - lompat marah kononnya Melayu PR ikut cakap Cina .Mereka buat - buat lupa walhal projek itu berasal dari pemikiran otak Melayu Umno juga.
Umno tahu orang melayu jijik, alergik dengan babi.Mereka maklum bahwa orang melayu sensitif . Sebab itulah mereka dapat bola tanggung apabila kerajaan PR teruskan projek pemodenan ladang babi .
Umno marah ladang babi besar- besaran tetapi kita pelik apabila mereka tidak marah apabila ada kasino antara yang termasyhur dan terbesar di Asia berada di Pahang Darul Makmur !
Kini negeri kedah pula dihebohkan akan menempatkan semula ladang babi yang moden.Tanpa perlu membawa babi hidup diatas lori apabila mahu memasarkan haiwan berkenaan.Melayu umno angkat sepanduk dan membantah.Rupa - rupa projek itu juga adalah asal kerajaan BN sebelum ini.
Kenapa mereka marah ? agaknya babi zaman BN kurang sedikit makam "keharamannya kot??...
Babi sana ,babi sini....Melaka pula ada kisah kepala babi sangkut atas pagar rumah jawatankuasa pemantauan babi....wahhh...hebat ....!!
Sebenarnya Umno sudah hilang modal politik . Yang tinggal hanyalah babi dan hak ketuananan Melayu yang menurut acuan umno .Mereka lupa atau buat - buat lupa gerombolan merekalah yang menjahanamkan hak melayu.
Jadi untuk menampakkan kehebatan mereka maka isu babi yang menjadi mangsa politik.
Dengan harapan orang - orang Melayu akan marah membabi buta .
www.telokbakong.com

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons