Ahad, 15 Jun 2008

Lebih 3,000 golongan muda hadiri Muktamar Pemuda Kedah

Izwan Abdul Halim
Sun | Jun 15, 08 | 6:40:11 am MYT


KOTA SARANG SEMUT, 15 Mei (Hrkh) - PAS Kedah terus mendapat dokongan padu golongan muda apabila lebih 3,000 pemuda menghadiri perasmian Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah Kali Ke-42 yang diadakan di Kompleks PAS Kedah semalam.

ImageDalam ucaptama bertemakan 'Memelihara Kemenangan' yang disampaikan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS (DPP) Negeri Kedah, Ustaz Musoddak Ahmad, beliau menekankan elemen pemuda sebagai penggerak utama gerakerja siyasah di Negeri Kedah.

Tegasnya, Kerajaan Negeri tidak harus dibiarkan bergerak sendirian. Biarpun tidak diminta, katanya, pemuda dengan sepenuh hati rela mencurah keupayaan yang ada untuk membantu Kerajaan Negeri.

"Pemuda PAS Kedah mensasarkan keahlian seramai 7,000 pemuda menjelang 2009 melalui Skim Perlindungan Pemuda (SPP) yang telah kita gerakkan sejak tahun 2001," ujarnya membentangkan sasaran awal ke arah memenuhi usaha itu.

Majlis perasmian tersebut telah disempurnakan oleh Pesuruhjaya PAS Kedah, Ustaz Azizan Abdul Razak.

Sementara itu, DPP Kawasan Baling merangkul anugerah Pengurusan Kewangan PASTI Terbaik dan Unit Kerja Jamaah Terbaik manakala DPP Kawasan Pokok Sena merangkul anugerah Keahlian SPP Teramai. Anugerah telah disampaikan oleh Ustaz Azizan yang juga Menteri Besar Kedah. - mks. _

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons