Ahad, 15 November 2009

KEDAH JOHAN BOLA SEPAK TEMASYA SUKAN KELANTAN 2009

Pasukan Bola Sepak Kedah berjaya muncul johan perlawanan Bola sepak 6 sebelah di Temasya Sukan Kelantan 2009 pada 14 Nov 2009, mengalahkan pasukan dari Kelantan, Kota Bharu B di Stadium Sultan Muhammad ke Keiv, Kota Bharu. Mereka menang dengan sepakan penalti 2-0 selepas terikat seri 0-0 dalam perlawanan tersebut.Sementara untuk perlawanan pingpong pasukan kedah berjaya mendapat tempat ketiga. Untuk acara Takraw, Bandminton dan bola tampar pasukan kedah gagal untuk memenangi sebarang perlawanan.

Ini adalah Kontinjen Kedah yang pertrama dihantar oleh Urusetia Belia, Sukan, Kebudayaan , Kesenian dan Warisan Kerajaan Negeri Kedah seramai 40 orang.Kontinjen di Ketuai oleh Ust Musoddak Hj Ahmad, Pengarah Urusetia Belia dam Sukan Kerajaan Negeri Kedah.


Temasya Sukan Kelantan 2009 ini juga adalah julung kali diadakan oleh Urusetia Belia Kerajaan Negeri Kelantan. Penyertaan melibatkan semua Parlimen di Kelantan dan Negeri-negeri di semenanjung Malaysia. Antara Negeri yang menghantar kontinjen ialah Negeri Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Wilayah Persekutuan, Johor, Pahang, Terengganu dan Kelantan.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons