Sabtu, 11 Julai 2009

DAP DAH RUJUK...PERKAUMAN ATAU KESAKSAMAAN

Posted by MUHAMMAD SANUSI MD NOR

Janji nak ulas perjumpaan dengan DAP, tapi memo yang depa hantaq tu tak bawa balik pulak dah!!! Tapi tak pa...beberapa isu dalam rakaman tu ada dalam simpanan, hajat nak post saja video tu, tapi tak bolehlaaa..mana tau ada rahsia pulak kan?

Hal dalaman PR ni kena bincang elok-elok..tak bulehlaa mengamok sakan pakai media setan macam TV3 tu .pastu baru ajak bincang..kesan negatif sudah menular, kan susah nak perubat tu. Seingat saya, PR ni untuk semua kaum..Malaysia Baru.. tidak ada yang terpinggir dan teriniaya sebagai warganegara. Ini asas pakatan antara parti dalam PR.

Ini juga adalah kaedah yang diajar oleh Islam sepanjang sejarahnya. Orang pertama mendapat bantuan terus baitulmal di bawah Khalifah Umar Al-Khatab ialah Yahudi, bukan orang Islam. Landasan inilah yang memandu Pemerintahan PR di Kedah diterajui oleh PAS. Takada seinci pun dari prinsip-prinsip Islam diketepikan...dalam suasana seluruhnya (syumulnya) belum dapat dipenuhi dan dilaksanakan.

Adakah merobohkan rumah sembelih babi berdasarkan undang-undang, melaksanakan kuota perumahan berasaskan komposisi dan keperluan kaum, dan memberi ruang sepenuhnya kepada pelaksanaan undang-undang berjalan - boleh dikira mengkhianati PR dan melanggar tuntutan Islam?

Selepas ini, bila diarahkan PBT menghadkan pemberian lesen premis penjualan arak,judi dan hiburan, apa pula kata depa? Sedangkan ini adalah satu kaedah untuk melaksanakan tuntutan Islam dan mengawal public interest. Berikan satu hujjah bahawa judi, arak dan hiburan yang mendatangkan kebaikan kepada public! Ia mendatangkan bisness kepada pengusaha, tapi kesan sosialnya sangat berat untuk dirawat. Tetapi, kerana agama mereka tidak melarang, mereka boleh teruskan, tetapi memadai jumlahnya dengan jumlah orang bukan islam di negeri ini.

Kita terlibat dengan PR bukan berasaskan kaum kita, tapi kefahaman kenegaraan kita. Jika kaum jadi misi seorang Adun atau MB, rujuk lah sistem BN yan telah meranapkan negara ke kancah yang sangat parah.

Bab prestasi Ahli-ahli Majlis perlu perhatian serius...MB berjanji akan mengadakan program khas kepada Ahli-ahli Majlis supaya kefahaman mereka jelas dan fungsi mereka berkesan di PBT.

Bab beberapa pegawai KCS yang dituduh sabotaj memang wujud,tapi terlalu sedikit untuk menuduh semua mengambil sikap itu. Ramai KCS yang bersama Kerajaan memikul amanah rakyat..secara profersional...serve the goverment of the day..tapi tak dak pula yang bagi pengiktirafan kepada kelompok ini..ish! ish ! dunia..dunia...

Tapi saya tetap sedar bahawa politik adalah satu kewajipan, menguasainya adalah satu seni.. gunanya untuk agama dan negara, perjalanannya punya pasang surut. Tunggulah apa pulak nak mai lepas ni!!!

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons