Jumaat, 12 Disember 2008

700 MAHASISWA HADIRI HIMPUNAN MAHASISWA KEDAH







Alor Star

Seramai 700 orang mahasiswa Kedah dari IPT seluruh negara telah menghadiri Himpunan Mahasiswa Kedah yang diadakan di Dewan Seri Mentaloon, Kediaman Rasmi Menteri Besar Kedah. Himpunan yang dianjurkan oleh Persatuan Mahasiswa Darul Aman (PERSADA) telah berjaya menarik kehadiran mahasiswa yang begitu ramai,walaupun pada peringkat awal pihak penganjur hanya menjangkakan 500 orang akan hadir.

YAB Dato' Seri Ust Azizan Abd. Razak, Menteri Besar Kedah telah turut sama hadir ke himpunan dan menyempurnakan majlis perasmian dan pelancaran Parsatuan Mahasiswa Darul Aman (PERSADA). PERSADA merupakan sebuah NGO pelajar yang ditubuhkan untuk mengeratkan hubungan mahasiswa anak Kedah dengan Kerajaan Negeri Kedah disamping membantu masyarakat.

Menteri Besar Kedah yang berucapkan selama hampir 2 jam menerangkan polisi pentadbiran dan maklumat terkini perjalanan kerajaan negeri Kedah kepada golongan mahasiswa yang sangat perlukan maklumat yang jelas tentang kerajaan.

Turut hadir dan berucap ialah YB Dr Hamdan Mohamed Khalib, Exco Belia, Sukan, Kesenian dan Warisan, Ust Ahmad Yahya, Timbalan Ketua Pemuda PAS Kedah. Turut hadir juga Ust Mohd Rosli Azmi, Setiausaha Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah, Ust Salim Mahmud, Pengarah Jabatan Pembangunan Pelajar Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah dan beberapa orang wakil dari Gabungan Mahasiswa Bersatu Perak.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons