Ahad, 6 September 2009

TAMRIN RAMADHAN DPPNK 1430H








Semalam 5 Sep 2009 telah diadakan Majlis Iftar dan Tamrin anjuran Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah dengan penglibatan daripada Dewan Pemuda PAS Kawasan-kawasan Seluruh Kedah. Seramai 150 orang AJK Pemuda Negeri dan kawasan hadir dalam tamrin tersebut. Tahun ini Dewan Haji Minai , Markaz MTD DUN Kota Siputeh telah dipilih sebagai lokasi tamrin dan Dewan Pemuda PAS Jerlun sebagai tuan rumah.

Majlis bermulajam 6.00 petang dengan penyampaian tazkirah oleh Cikgu Abd. Wahab Abd Rahman, bekas pimpinan pemuda PAS Kedah dan juga vateran PAS Kedah. Beliau telah mengambil kesempatan itu untuk menceritakan pengalaman beliau sebagai seorang aktivis PAS . Beliau pernah dipindahkan kebeberapa buah sekolah diluar Kedah kerana penglibatan dalam PAS termasuk ditukar di Pahang selama 6 tahun.

Peserta dihidangkan dengan juadah berbuka puasa dan makan malam yang enak. Walaupun hujan lebat ia tidak menghalang kehadiran yang begitu ramai.

para peserta kemudian menunaikan solat Isyak dan Terawih berjamaah. Selepas itu majlis pembentangan kertas kerja tamrin dengan pembentangan pertama oleh Tuan Haji Aris Awang, Bekas Ketua Pemuda PAS Kedah. Beliau telah menggunakan tayangan slide untuk memudahkan penyampaian beliau. Belioau telah membentang kertas bertajuk kerja Pemuda Pasca Kemenangan , Harapan dan cabaran.

Kemudian Sdr Sanusi Md Nor , Timbalan Ketua Pemuda membentang taklimat terkini perkembangan kerajaan negeri Kedah serta isu semasa yang berlaku. ust Ahmad Yahya turut menyampaikan ucapan penutup tamrin. majlis berakhir pada pukul 12.30 malam.

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons