Jumaat, 31 Julai 2009

PERANCANGAN JAHAT UMNO/BN TERBURAI

Pembongkaran Komplot UMNO/BN dalam Kes Pembalakan Bukit Kachi Untuk Mencemarkan Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah.

MUHAMMAD SANUSI MD NOR

PENGUMUMAN: SATU SIDANG MEDIA akan diadakan di pejabat Tetuan Rizal & Hafez yang beralamat di No 82, Kompleks Perniagaan Utama, Jalan Sultanah Sambungan, 05350, Alor Setar, Kedah. Tel : 04-7414331. pada JAM 10 PAGI 31 JULAI 2009.
Saya telah mengambil inisiatif mengadakan pertemuan sendiri dengan beberapa pihak terlibat untuk mengetahui kedudukan sebenar kes yang dibangkitkan dalam saman sivil terhadap sebuah syarikat pelesen membalak, dan beberapa individu termasuk dua orang Pegawai Khas YAB MB Kedah, yang dilaporkan dalam Buletin Utama dan beberapa akhbar. Penemuan saya adalah seperti berikut:

1. CH Lim tidak pernah mengarahkan mana-mana peguam atau mana-mana pihak memfailkan apa-apa kes di mahkamah bagi pihak dirinya dalam kes pembalakan di Lot 1771, Bukit Kachi, Sintok, Kedah.
2. Tandatangan di affidavit yang diikrarkan melalui peguam En. Zul Azri Bin Abdul Khalil Peguambela & Peguamcara dari Tetuan Malek & Associates yang mendakwa mewakili dirinya di hadapan pesuruhjaya sumpah adalah tandatangan palsu yang dibuat oleh pihak lain.
3. Beliau amat terkejut apabila hanya mengetahui kes yang melibatkan dirinya melalui Buletin Utama TV3 pada 28 Julai 2009.
4. Peguam En. Zul Azri Bin Abdul Khalil yang mendakwa mewakili CH Lim dalam kes ini, dan Pesuruhjaya Sumpah yang menyaksikan affidavit yang diikrarkan tidak pernah berjumpa dengan Encik CH Lim. Mereka telah bersubahat dengan pihak-pihak tertentu dengan memalsukan tandatangan untuk menipu mahkamah.
5. Encik CH Lim telah mengikrarkan satu Akuan Bersumpah bertarikh 30 Julai 2009 menafikan penglibatan beliau dalam kes saman ini. (salinan disertakan).
6. Encik CH Lim juga telah membuat laporan polis pada 30 Julai 2009 terhadap pihak-pihak yang menggunakan nama beliau dalam mengemukakan kes ini di mahkamah.
7. Kes tersebut difailkan oleh pihak yang mendakwa mewakili beliau oleh bekas pekerja beliau (Ong Choon Seng) yang telah diberhentikan. Beliau telah membenarkan dirinya dipergunakan oleh pihak-pihak tertentu untuk menimbulkan buruk sangka dan merosakkan nama baik dua orang Pegawai Khas Menteri Besar yang disebutkan nama mereka dalam akhbar dan Televisyen.
8. Terdapat komplot tertentu yang cuba memberikan persepsi buruk kepada Kerajaan Negeri di bawah pimpinan YAB MB dengan mendakwa dua Pegawai Khas beliau terlibat dalam kes ini, didalangi oleh agen-agen parti pembangkang di Kedah.
9. Metro Sunview Sdn. Bhd tidak mempunyai sebarang kepentingan dalam kerja-kerja pembalakan di Lot 1771, Bukit Kachi, Sintok.
10. En CH Lim telah menyelesaikan pertikaian beliau dengan syarikat AY Trading melalui peguam beliau mengikut klausa-klausa yang terkandung dalam perjanjian antara kedua-dua pihak. Metro Sunview Sdn. Bhd. tidak terlibat sama-sekali dalam pertikaian tersebut.
Sehubungan dengan rancangan jahat ini,saya telah mengarahkan dua pegawai Khas tersebut mengambil mengemukakan tindakan mahkamah (saman fitnah/malu) terhadap pihak-pihak yang terlibat membuat tuduhan fitnah/ menyalahgunakan mahkamah sehingga mendatangkan kesan buruk/mencemarkan nama baik mereka, melibatkan pihak seperti berikut:
1. Peguam yang mendakwa mewakili CH Lim dan mengikrarkan afidavit palsu (En. Zul Azri Bin Abdul Khalil Peguambela & Peguamcara dari Tetuan Malek & Associates). Satu laporan lengkap juga akan dihantar kepada Majlis Peguam untuk mengambil tindakan kepada peguam tidak beretika seperti mereka.
2. Media yang menyiarkan berita/kes fitnah ini - TV3, Sinar Harian, Harian Metro, RTM, Laman Blog "Sungguhkaaa", dam lain-lain.
3. Pesuruhjaya sumpah yang menyaksikan ikrar afidavit palsu.
4. Bekas pekerja CH Lim (Ong Choon Seng) yang mendakwa mewakili/rakan kongsi CH Lim.
Akhir sekali, saya ingin mengingatkan kepada sesiapa sahaja yang berkomplot membuat rancangan ini supaya menghentikan rancangan jahat seperti ini segera. Sekian.



Gambar Atas: En CH Lim (berbaju gelap) sedang memberikan penjelasan kepada saya, Che Had Dhali dan peguam beliau.


Gambar bawah: En CH Lim sedang menandatangani Akuan Bersumpah menafikan penglibatan beliau dalam kes ini di hadapan Pesuruh Jaya Sumpah.


Akuan Bersumpah En CH Lim.

Posted by MUHAMMAD SANUSI MD NOR

0 komentar:

SIARAN LANGSUNG TV PAS KEDAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | fantastic sams coupons